Verkoopvoorwaarden


Op alle overeenkomsten gesloten via de site zijdendekbedden.nl zijn onderstaande bepalingen van toepassing.

Overeenkomst en gegevens:

  • De koopovereenkomst komt tot stand nadat u tijdens het afrekenproces accoord bent gegaan met de voorwaarden en op “bestelling plaatsen” heeft gedrukt, dan is de order definitief geplaatst. U krijgt hiervan per mail een bevestiging.
  • Krijgt u geen bevestiging, neemt u dan contact met ons op. Mogelijk is er iets verkeerd gegaan met de verwerking waardoor uw order niet (correct) is genoteerd.
  • Afhankelijk van de gekozen betaalmethode wordt uw order in behandeling genomen. Zie verder “Betaling”.

Privacy:

Leveringstermijn:

  • Binnen 2 werkdagen na ontvangst van uw order wordt u geïnformeerd over de levertijd.
  • Alle goederen die niet op voorraad zijn, worden op klantenorder geproduceerd. Bij het artikel op de productpagina kunt u zien wat de huidige levertijd is.
  • Per mail zullen wij u informeren over de exacte leverdatum en u op de hoogte houden van de status van uw bestelling.
  • Mochten wij niet in staat zijn uw bestelling binnen de aangegeven levertijd na ontvangst van uw betaling uit te leveren, dan bent u vrij de order kosteloos te annuleren. Zie verder punt 5, 6 en 7 van “Annulering”.

Verzendkosten:

  • Per EU lidstaat worden de verzendkosten berekend. Geeft u dus het juiste land van aflevering aan. De getoonde bedragen zijn incl. BTW
  • Geen verzending van goederen buiten de EU.
  • Indien u voor meer dan € 100,- bestelt, dan betaalt u geen transportkosten bij verzending binnen Nederland, België en Duitsland.
  • Bij bestellingen onder de € 100,-. wordt een bijdrage in de verzendkosten in rekening gebracht. Voor Nederland is dat € 6,10 en bij verzending naar België en Duitsland € 10,90
  • Voor overige EU landen wordt het werkelijke tarief voor verzending in rekening gebracht (zie de tarief calculator in het winkelmandje).
  • Bij berekende bijdrage in de verzendkosten wordt max. € 10,- vergoed bij retourneren.

Betaling:

Wij bieden een aantal mogelijkheden om te betalen

  • Betaling via iDEAL (vanaf Nederlandse bankrekeningen), Bancontact (België), Sofort Banking (Duitsland) of Creditcard: Volgt u de stappen op het scherm. Via uw vertrouwde internetbankieromgeving maakt u het factuurbedrag direct aan ons over. Hier zijn geen extra kosten aan verbonden. Uw order wordt in behandeling genomen zodra de betalingsbevestiging via onze online kassa binnen is gekomen. Sluit het scherm na het overmaken van uw betaling niet af via het rode kruisje in de rechterbovenhoek maar log uit op de aangegeven manier. U wordt dan teruggeleid naar deze website om uw bestelling af te ronden.
  • Betaling via overschrijving: Na plaatsing van uw order via de website krijgt u de orderbevestiging / vooruitbetalings-factuur per mail toegezonden. U kunt deze vervolgens betalen op een door u gewenste manier. Na ontvangst van uw betaling op onze rekening wordt uw order in behandeling genomen. Hier zijn geen extra kosten aan verbonden. Houdt u echter wel rekening met de verwerkingstijd van uw betaling. Mochten we na 5 dagen geen betaling hebben ontvangen, dan annuleren we de bestelling
  • Betaling bij aflevering (alleen mogelijk binnen Nederland bij bedragen boven de € 100,-): De rembourskosten worden 1 op 1 aan u doorbelast. Dit zijn uitdrukkelijk geen verzendkosten. U betaalt het factuurbedrag bij aflevering aan de chauffeur. Zorgt u ervoor dat u het bedrag in contanten gepast in huis heeft op het moment van afleveren (PIN betaling is nog niet mogelijk). Omdat we weten dat het bestelproces soms per ongeluk te ver wordt doorlopen en wij bij deze betaalkeuze geen controle hebben middels het ontvangen van een betaling vragen we u om de order nog eens extra aan ons te bevestigen via de  mail.

Levering:

De meeste pakketten verzenden we via MyParcel (PostNL). Het staat ons echter vrij om in voorkomende gevallen een andere vervoerder te kiezen.
U heeft bij het afrekenen de mogelijkheid verschillende bezorgopties van PostNL te kiezen. Daar waar deze keuze extra kosten met zich meebrengt, worden die aan u doorberekend.
Mocht u niet thuis zijn op het moment van aanleveren, dan laat de bezorger een berichtje achter met hoe de verdere afhandeling zal zijn. Dit kan per vervoerder verschillen.

Product garantie:

  • Reclamaties dienen altijd schriftelijk, per mail of per post, aan ons te worden doorgegeven. Stuurt u (een kopie van) uw orderbevestiging mee, of vermeldt duidelijk uw naam, adres, e-mail adres en het ordernummer zoals op de factuur staat vermeld. 
  • We betalen een evt. restitutiebedrag zoveel mogelijk terug via dezelfde betaalmethode als bij de plaatsing van de order is gebuikt. Mocht dat niet mogelijk zijn dan hebben wij tevens het rekeningnummer nodig waarop de terugbetaling gedaan moet worden.
  • De betreffende goederen zullen aan ons geretourneerd moeten worden, zodat een deskundige de oorzaak kan vaststellen. De kosten voor de retourzending zijn in eerste instantie voor rekening van de klant. Wanneer het een terechte klacht is; de schade of het gebrek is veroorzaakt is door een materiaal- of productiefout, worden de verzendkosten voor het retourneren vergoed op basis van het PostNL tarief voor een basispaket.
  • Zie verder “Bepaling Restitutiebedrag”.

Garantietermijn dekbedden
In het geval van schade of gebreken door materiaal- of productiefouten geldt:

  • Tot één jaar na aankoop 100% vergoeding of kostenloze vervanging.
  • Tot twee jaar na aankoop 50% vergoeding.
  • Tot vijf jaar na aankoop 25% vergoeding.

Garantietermijn overige artikelen
In het geval van schade of gebreken door materiaal- of productiefouten geldt:

  • Tot 3 maanden na aankoop 100% vergoeding of kostenloze vervanging.
  • Tot 6 maanden na aankoop 50% vergoeding.

Bij latere reclamaties afhankelijk van de beoordeling door de deskundige.
Bij onzorgvuldig handelen of oneigenlijk gebruik vervallen de garantie aanspraken. Vochtvlekken kunnen nooit aanleiding geven tot garantie.

Bedenktijd/Herroepingsrecht:

  • Zie onze pagina betreffende het herroepingsrecht
  • U kunt gebruik maken van het formulier voor herroeping

Bepaling restitutiebedrag:

De bepaling van het restitutiebedrag zal plaatsvinden door een deskundige die hetgeen retour is ontvangen zal beoordelen en het restitutiepercentage zal vaststellen. Hiervan zal de klant z.s.m. op de hoogte gebracht worden. Bij akkoord door de klant zal het bedrag binnen 7 dagen overgemaakt worden. Terugbetaling vindt zoveel mogelijk plaats via dezelfe betaalmethode als waarmee u de oorspronkelijke betaling heeft gedaan.
Indien de klant niet akkoord gaat met het vastgestelde restitutiebedrag, dan blijven de goederen eigendom van de klant en dient de klant deze binnen 10 werkdagen te komen afhalen c.q. laten afhalen.

Annulering:

  1. Annulering van producten die speciaal voor u op maat gemaakt worden is niet mogelijk.
  2. Tot 2 dagen na plaatsing van uw order kunt u deze, mits het een artikel is uit het standaardassortiment, kosteloos annuleren.
  3. Bij latere annulering, maar nog voor verzending van de goederen kan 5% van de goederenwaarde in rekening gebracht. Liever lossen we het in goed overleg op.
  4. Bij annulering na verzending, maar voor ontvangst van de goederen, kan 10% van de goederenwaarde plus de evt. doorberekende verzendkosten in rekening gebracht worden.
  5. Annuleringen dienen altijd schriftelijk, per mail of per post, aan ons te worden doorgegeven. Stuurt u (een kopie van) uw orderbevestiging mee, of vermeldt duidelijk uw naam, adres, e-mail adres en het ordernummer. 
  6. Terugbetaling vindt zoveel mogelijk plaats via dezelfde betaalmethode als waarmee u de oorspronkelijke betaling heeft gedaan.
  7. Terugbetaling zal uiterlijk binnen 7 dagen na ontvangst van uw annulering plaatsvinden.